Sunday 20 April 2008

Resfeber

Jag vill göra en stor och minnesvärd resa nästa sommar, lite som för att fira att jag tar examen. En graduation trip. Idag pratades det lite grann om att tåga runt i USA i en månad eller så. Vilken resa det skulle bli! Börja i östkusten med New York och Washington, tvärs över landet till California, ner längst Mexicos kust hela vägen till Florida, upp längst kusten tillbaka till New York och hem. Någon som vill med?

Jag har blivit beroende av resor, känns som att jag planerar en ny resa hela tiden. Men livet är så kort! Hur ska man hinna se allting man vill se?

Hursomhelst så har jag rest så mycket österut i två år nu, så det är dags för en resa västerut, och mer västerut än såhär kommer man inte på den här breddgraden utan att hamna i USA (förutom Irland, men hur exotiskt är det att åka dit för att fira att man tagit examen).

No comments: